Aleksandrovas internātpamatskolas skolēni sākot no novembra mēneša izbaudīja lielāko valsts simtgades dāvanu: iniciatīvas „Latvijas skolas soma” kultūras norišu piedāvājumu.
20.11. C klašu un sākumskolas skolēni apmeklēja leļļu teātri “Pēdu dzinējs”, Latgales vēstniecībā Gors.
22.11. sākumskolas un pamatskolas skolēni devās uz Daugavpils Rotko mākslas centru, kur bērni ne tikai iepazinās ar māksliniekiem un viņu darbiem, bet arī darbojās praktiski. Mājās atveda skaistus un vienreizējus zīmējumus, ko izvietoja savās spēļu istabās.
29.11. sākumskolas skolēni devās uz Rēzekni, lai piedalītos Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajās programmās “Māla pikuča piedzīvojumi” un “Kā top maize?”.
05.12. pamatskolas skolēni piedalījās Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajās programmās “Māla pikuča piedzīvojumi ” un “Kā top maize?”. Caur datorspēli skolēni guva skaidrāku priekšstatu par podnieka profesiju. Interesanti, ka pirmos māla traukus Latvijā veidoja sievietes, jo uz māla traukiem tika atrasti sieviešu pirkstu nospiedumi. Nodarbībā skolēni iepazinās ar brīnumaino Latgales keramikas valstību un izzināja, kā māls pārvēršas podos, svečturos, muzicēja ar svilpauniekiem, nostiprinot savas zināšanas par Latgales keramikas daudzveidību, piedaloties sarunā un pildot uzdevumus. Skolēniem tika piedāvāta iespēja izveidot no māla pikuča kādu sev tīkamu lietiņu. Nodarbības beigās visi skolēni aktīvi iesaistījās spēlē ar māla zvaniem, laižot pa apli zvanu- pēc iespējas klusāk.
2.nodarbībā “Kā top maize?”, tika improvizēta maizes tapšanas procesa izspēle, iepazīstot cepšanas tradīcijas, kā arī cepšanā lietotos senos saimniecības traukus. Visvairāk skolēniem patika video mācību materiāls „Nu gryuda leidz maizis klaipam”, kas ataino maizes ceļu – graudu sēju, labības augšanu, kulšanu, graudu malšanu, maizes cepšanas tradīcijas Latgalē. Pēc noskatītās videofilmas skolēni aktīvi iesaistījās sarunā par garo ceļu no grauda līdz maizei, atbildot uz programmas vadītājas jautājumiem. Nodarbība beidzās ar maizes degustēšanu un tējas dzeršanu pie kopīga galda. Valdīja tik sirsnīga atmosfēra, ka nemaz negribējās doties uz mājām.
11.12 arodklašu skolēni piedalījās Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajā programmā “Satikšanās Rozes pilsētā”, kur skolēni vairāk uzzināja par Rēzeknes pilsētas dibināšanu, dzīvi pirms simts gadiem un tagad.
Un pēdējais brauciens Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros Aleksandrovas internātpamatskolas 3.un 4.grupas audzēkņi kopā ar saviem skolotājiem 12.decembrī apmeklēja Rēzeknes teātrī „Joriks” muzikālu izrādi „Riekstkodis” pēc Ernsta Hofmaņa 1816. gadā publicētās pasakas “Riekstkodis un peļu ķēniņš” motīviem. Pasakas atmosfēru iestudējumā uzbūra P. Čaikovska skaņdarbi – ne vien no baleta “Riekstkodis”, bet arī citi. Izrāde bija par Ziemassvētku brīnumu, jo, neatkarīgi no vecuma, mēs gaidām un ticam brīnumiem. ‘‘Riekstkodī’’ prasmīgi savijās fantastika, reālā dzīve, bērnu rotaļu un iespaidu pasaule.
Audzēkņiem visvairāk patika galvenā varone Maša, kura ar savu rīcību pierādīja, ka labais uzvar ļauno. Simpātisks šķita cēlais un drosmīgais Riekstkodis. Izcili bija mazo pavāru un peļu lomās iejutušies bērnu un jauniešu teātra studijas audzēkņu un deju studijas “StopTime” dejotāji, Muzikālās izrādes apmeklējums priekš audzēkņiem bija skaists piedzīvojums gan tērpu ziņā, gan skatuviskās muzikalitātes ziņā. Pēc uzveduma audzēkņi atgriezās mājās ar patīkamiem iespaidiem. Izrāde bija ļoti interesanta, tikai žēl, ka tik īsa, un brauciens autobusā paskrēja ļoti ātri, kā viena minūte.
Audzēkņu domas apkopoja sk. Aina Pauliņa
20.11. C klašu un sākumskolas skolēni apmeklēja leļļu teātri “Pēdu dzinējs”, Latgales vēstniecībā Gors.
22.11. sākumskolas un pamatskolas skolēni devās uz Daugavpils Rotko mākslas centru, kur bērni ne tikai iepazinās ar māksliniekiem un viņu darbiem, bet arī darbojās praktiski. Mājās atveda skaistus un vienreizējus zīmējumus, ko izvietoja savās spēļu istabās.
29.11. sākumskolas skolēni devās uz Rēzekni, lai piedalītos Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajās programmās “Māla pikuča piedzīvojumi” un “Kā top maize?”.
05.12. pamatskolas skolēni piedalījās Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajās programmās “Māla pikuča piedzīvojumi ” un “Kā top maize?”. Caur datorspēli skolēni guva skaidrāku priekšstatu par podnieka profesiju. Interesanti, ka pirmos māla traukus Latvijā veidoja sievietes, jo uz māla traukiem tika atrasti sieviešu pirkstu nospiedumi. Nodarbībā skolēni iepazinās ar brīnumaino Latgales keramikas valstību un izzināja, kā māls pārvēršas podos, svečturos, muzicēja ar svilpauniekiem, nostiprinot savas zināšanas par Latgales keramikas daudzveidību, piedaloties sarunā un pildot uzdevumus. Skolēniem tika piedāvāta iespēja izveidot no māla pikuča kādu sev tīkamu lietiņu. Nodarbības beigās visi skolēni aktīvi iesaistījās spēlē ar māla zvaniem, laižot pa apli zvanu- pēc iespējas klusāk.
2.nodarbībā “Kā top maize?”, tika improvizēta maizes tapšanas procesa izspēle, iepazīstot cepšanas tradīcijas, kā arī cepšanā lietotos senos saimniecības traukus. Visvairāk skolēniem patika video mācību materiāls „Nu gryuda leidz maizis klaipam”, kas ataino maizes ceļu – graudu sēju, labības augšanu, kulšanu, graudu malšanu, maizes cepšanas tradīcijas Latgalē. Pēc noskatītās videofilmas skolēni aktīvi iesaistījās sarunā par garo ceļu no grauda līdz maizei, atbildot uz programmas vadītājas jautājumiem. Nodarbība beidzās ar maizes degustēšanu un tējas dzeršanu pie kopīga galda. Valdīja tik sirsnīga atmosfēra, ka nemaz negribējās doties uz mājām.
11.12 arodklašu skolēni piedalījās Latgales kultūrvēstures muzejpedagoģiskajā programmā “Satikšanās Rozes pilsētā”, kur skolēni vairāk uzzināja par Rēzeknes pilsētas dibināšanu, dzīvi pirms simts gadiem un tagad.
Un pēdējais brauciens Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros Aleksandrovas internātpamatskolas 3.un 4.grupas audzēkņi kopā ar saviem skolotājiem 12.decembrī apmeklēja Rēzeknes teātrī „Joriks” muzikālu izrādi „Riekstkodis” pēc Ernsta Hofmaņa 1816. gadā publicētās pasakas “Riekstkodis un peļu ķēniņš” motīviem. Pasakas atmosfēru iestudējumā uzbūra P. Čaikovska skaņdarbi – ne vien no baleta “Riekstkodis”, bet arī citi. Izrāde bija par Ziemassvētku brīnumu, jo, neatkarīgi no vecuma, mēs gaidām un ticam brīnumiem. ‘‘Riekstkodī’’ prasmīgi savijās fantastika, reālā dzīve, bērnu rotaļu un iespaidu pasaule.
Audzēkņiem visvairāk patika galvenā varone Maša, kura ar savu rīcību pierādīja, ka labais uzvar ļauno. Simpātisks šķita cēlais un drosmīgais Riekstkodis. Izcili bija mazo pavāru un peļu lomās iejutušies bērnu un jauniešu teātra studijas audzēkņu un deju studijas “StopTime” dejotāji, Muzikālās izrādes apmeklējums priekš audzēkņiem bija skaists piedzīvojums gan tērpu ziņā, gan skatuviskās muzikalitātes ziņā. Pēc uzveduma audzēkņi atgriezās mājās ar patīkamiem iespaidiem. Izrāde bija ļoti interesanta, tikai žēl, ka tik īsa, un brauciens autobusā paskrēja ļoti ātri, kā viena minūte.
Audzēkņu domas apkopoja sk. Aina Pauliņa