WWW.ALEKSANDROVASSKOLA.LV
  • Par skolu
    • Aktualitātes
    • Skolas darbības mērķis
    • Izglītības programmas
    • Vēsture
    • Tradīcijas
    • Skolas vadība
    • Sadarbības pašvaldības
    • Kā mūs atrast
  • Attālinātā mācīšanās
    • Vecākiem
    • Skolotājiem
  • Skolēniem un vecākiem
    • Skolēnu brīvlaiks
    • Stundu saraksts
    • Konsultāciju grafiks
    • Fakultatīvi
    • Iekšējie kārtības noteikumi
    • Skolas kārtības
    • Aktuāli vecākiem
    • Karjera
    • Atbalsta komanda
    • Skolas piedāvājums
  • Skolotājiem
    • Metodiskās jomas
    • Metodiskais darbs >
      • Metodiskās tēmas
      • Metodiskā darba reglaments
      • Metodiskā darba prioritātes
      • Metodiskā darba struktūra
    • Noderīga informācija
    • Skolēnu skaits
    • Mācību literatūra
  • Galerija
  • Dokumenti
    • Covid - 19
    • Pašvērtējuma ziņojums >
      • 2022
      • 2021
      • 2020
    • Attīstības plāna prioritātes
  • INTERREG
  • LV
  • RU

Metodiskais darbs 

Metodiskā darba reglaments
Metodiskā darba prioritātes
Metodiskā darba struktūra
        Noslēdzās 2020./2021.mācību gads, kurš bija pilns izaicinājumu Aleksandrovas pamatskolas pedagogiem. Pakāpeniskā kompetenču pieejas ieviešana mācību un audzināšanas darbā mudināja pilnveidot skolas metodisko darbu, veicinot pedagogu savstarpējo sadarbību.
        1.jūnijā skolas pedagogi iesaistījās noslēdzošajā šī mācību gada Metodiskajā pēcpusdienā.
        Pirmā pēcpusdienas daļa bija saistīta ar Aleksandrovas pamatskolas pedagogu metodiskā darba apkopojumu. Skolas zālē tika izveidota izstāde, kur katrs skolotājs demonstrēja apkopotus metodiskus materiālus pēc izvēlētas metodiskās tēmas mācību gada sākumā.
    
       Sadarbības veicināšanas nolūkos otrajā Metodiskās pēcpusdienas daļā skolotāji pieņēma  A.Bieziņa Raiskuma pamatskolas aicinājumu un iesaistījās “Labās prakses” popularizēšanā. Darbs notika metodiskajās grupās, kuras organizēja A.Bieziņa Raiskuma pamatskolas kolēģi tiešsaistes platformā Google Meet.  Pusotras stundas garumā strādāja 10 Metodiskās grupas: Sākumskolas MK, Dabaszinību MK, Valodu MK, Matemātikas MK, Mākslas, IT, mājturības un tehnoloģiju MK, Cilvēks un sabiedrība MK, Internāta skolotāju MK, Sociālā atbalsta jomas MK, “B/C” klašu skolotāju MK, Skolu administrācijas grupa.  Turpināt sadarbību un dalīties pieredzē par atgriezeniskās saites sniegšanu un dinamisko paužu pielietojumu darba procesā – tāds bija Metodiskās pēcpusdienas sasniedzamais rezultāts.
       Metodiskās pēcpusdienas noslēgumā Aleksandrovas pamatskolas pedagogi sniedza dienas AS par sasniedzamā rezultāta panākšanu,  ieguvumiem un neizrunātajiem jautājumiem.
       Paldies A.Bieziņa Raiskuma pamatskolas kolēģiem par organizēto pieredzes apmaiņas pasākumu, par piedāvāto iespēju un gribu turpināt pagājušajā mācību gada iesāktu sadarbību un ceram uz turpmākām tikšanas reizēm jau klātienē.

     Aleksandrovas pamatskolas pedagogi visā mācību gada garumā aktīvi pilnveido metodisko darbu, realizējot 2020./2021.m.g. izvirzītos mērķi un uzdevumus, kas saistīti ar pakāpenisku kompetencēs balstītu jaunā mācību satura ieviešanu speciālajā izglītībā.
     Ar nolūku sasniegt izvirzīto metodiskā darba mērķi paaugstināt mācību stundas efektivitāti, kā arī sekmēt savstarpējo pieredzes apmaiņu, skolas pedagogi 6.aprīlī pulcējās uz kārtējo Metodisko pēcpusdienu, kuras tēma bija “Uz kompetencēm balstītas efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi”. Izprast efektīvās mācību stundas priekšnosacījumus, izzināt stundas AS nosacījumus un praktiski izmēģināt uz kompetencēm balstītu mācību stundas organizāciju – tas bija dienas sasniedzamais rezultāts.
     Turpinot iesākto metodisko darbu, šoreiz akcents tika likts uz jēgpilniem uzdevumiem, atbalsta sniegšanu stundās skolēniem ar īpašām vajadzībām un atgriezeniskās saites nodrošināšanu. Priekšmetu skolotāji tika aicināti iejusties “skolēnu” lomā un apmeklēt vizuālās mākslas stundu, kuru organizēja skolotāja I.Grebņova. Skolotājiem tika izvirzīti divi uzdevumi : 1) iejusties “skolēna” lomā un aktīvi darboties stundas norisē; 2)vērot un atzīmēt, kā piedāvātajā stundā izpaužas prasības uz kompetencēm balstītas stundas organizēšanā. Stundas beigās skolotāji sniedza atgriezenisko saiti par darbu stundā no skolēna un no pedagoga viedokļiem.
     Pēc novadītās stundas skolotāji iesaistījās stundas analīzē, runāja par atgriezeniskās saites nodrošināšanas iespējām, pētīja AS piemērus un dalījās pieredzē.  Noslēgumā visi dalībnieki sniedza Metodiskās dienas AS par nodarbības rezultāta sasniegšanu,  ieguvumiem un palikušajiem jautājumiem. Tas tiks ņemts vērā, plānojot nākamās Metodiskās pēcpusdienas.
 
Materiālu sagatavoja direktores vietniece mācību darbā T.Kromāne.

   Aleksandrovas pamatskolas pedagogu metodiskais darbs 2020./2021.m.g. balstās  uz kompetenču pieejā veidotā mācību satura pakāpenisko ieviešanu mācību un audzināšanas procesā. Viens no galvenajiem uzdevumiem ir organizēt izglītības procesu atbilstoši jaunā mācību satura tendencēm: izglītības procesā pedagogs formulē sasniedzamo rezultātu, veic izglītojamo pašvērtējumu un saņem atgriezenisko saiti, mācību procesa saturu  sasaista ar reālo dzīvi, sniedzot skolēniem jēgpilnus uzdevumus.
    Ar nolūku pilnveidot pedagogu sadarbību, nodrošināt savstarpēju pieredzes apmaiņu 24.februārī skolā notika metodiskā pēcpusdiena par tēmu “Uz kompetencēm balstītās mācību stundas struktūra. Sasniedzamā rezultāta formulēšana.” Pasākumā iesaistījās visu jomu priekšmetu skolotāji.
Metodiskās pēcpusdienas darbu vadīja direktores vietniece mācību darbā T.Kromāne, kura ievadvārdā lika akcentu uz jebkura mūsdienu pedagoga darba mērķi - paaugstināt mācību stundas efektivitāti jeb efektīvi vadīt skolēnu mācīšanos iedziļinoties. Turpmāk tika izvirzīts dienas SR un noteikta darba kārtība.
    Pirms veikt praktiskas darbības, tika piedāvāts ieskatīties stundas pamatstruktūrā, izpētīt efektīvās mācību stundas priekšnosacījumus. Praktiski darbojoties, skolotāji veidoja uz kompetencēm balstītu katras stundas struktūras saturu. Rezultātā tika izveidota vienota efektīvās mācību stundas shēma un tika secināts, ka efektīva mācību stunda balstās uz skolēnam sasniedzamo rezultātu.
    Turpinot darbu, tika runāts par to, kādam jābūt sasniedzamajam rezultātam, kā formulēt sasniedzamo rezultātu, tika sniegti sasniedzamo rezultātu piemēri (apmeklēto stundu apkopojumi). Praktiskajā daļā skolotāji vingrinājās sasniedzamā rezultāta formulēšanā.
      Metodiskās pēcpusdienas refleksijā tika veikta atgriezeniskā saite un secināts, ka, sadarbojoties, daloties pieredzē, pedagogi spēs pakāpeniski ieviest izglītības procesā uz kompetencēm balstītu mācību saturu. Nobeigumā tika izvirzīti uzdevumi nākamai metodiskai pēcpusdienai.

Priekšmetu nedēļa sākumskolā


       Viena no Aleksandrovas pamatskolas darba prioritātēm 2020./2021.m.g. ir mācību priekšmetu un audzināšanas programmā integrēt karjeras izglītības saturu un atbalsta sniegšana izglītojamiem karjeras izglītības jautājumos. Šim nolūkam 19.oktobrī skolā notika metodiskā pēcpusdiena par tēmu “Karjeras izglītības programmas integrēšana izglītības procesā”, kurā piedalījās priekšmetu skolotāji, internāta skolotāji, kā arī atbalsta personāls.
Metodiskās pēcpusdienas darbu vadīja direktores vietniece mācību darbā T.Kromāne, kura ievadvārdā iepazīstināja pedagogus ar karjeras izglītības mērķiem un nepieciešamību integrēt to visā izglītības procesā, veica karjeras izglītības integrēšanas stratēģiju pārskatu un atzīmēja skolas personāla iesaistes iespējas karjeras izglītības programmas īstenošanā.
        Skolas psiholoģe V.Kornejeva iepazīstināja skolas pedagogus ar izveidotu Karjeras izglītības programmu, tās mērķiem un uzdevumiem, kā arī ar tēmu sadalījumu atbilstoši izglītojamo vecumposmam. Turklāt tika veikta izveidotā karjeras stūrīša prezentācija, kura materiālus skolas psiholoģe ieteica izmantot, plānojot gan mācību stundas, gan audzināšanas nodarbības.
         Skolas bibliotekāre D.Filimonova prezentēja savu metodisko darbu “Didaktiskās spēles karjeras izglītības programmas īstenošanā”. D.Filimonova pastāstīja par to,  ka didaktiskās spēles izstrādātas un apkopotas atbilstoši izglītojamo vecumposmam, kā arī izglītojamo attīstības līmenim un sniedza ieteikumus, kā strādāt ar izveidotu materiālu.
       Direktores vietniece audzināšanas darbā I.Kuzņecova sniedza ieskatu par karjeras izglītības programmas integrēšanas iespējām audzināšanas darbā un ārpusstundu pasākumos. Tika akcentēts, ka skola tradicionāli piedalās Karjeras nedēļas pasākumos. Arī šogad uzsākts darbs pie Karjeras nedēļas pasākumu plānošanas. I.Kuzņecova iepazīstināja ar tās sasniedzamajiem rezultātiem, iespējamām tēmām un darba formām.
       Direktores vietniece mācību darbā T.Kromāne sniedza ieskatu par karjeras izglītības programmas integrēšanas iespējām mācību procesā, liekot uzsvaru uz integrētas apmācības plānošanu sadarbībā ar internāta skolotājiem un atbalsta personālu. Tas palīdzēs nodrošināt plānotu un pēctecīgu pasākumu kompleksu, lai palīdzētu izglītojamiem noteikt savas karjeras izglītības vajadzības.
 
                                                                                                       Pārskatu sagatavoja direktores vietniece mācību darbā T.Kromāne.

 

     22.11.2019. mūsu skolā viesojās “Veiksme” dalībnieces. Tā nebija vienkārša tikšanās. “Veiksmes” dalībnieces vēlējās sadarboties ar mūsus skolas skolotājiem un bērniem, pamācīties un apgūt kaut ko  vēl jaunu. Skolotāja L.Bartuša un skolniece K.Vandiša “Veiksmei” stāstīja par aušanu, tās tehnikām un piedāvāja noaust prievīti. Darbošanās laikā L.Niķitina ar lepnumu rādīja un stāstīja par savu radošo istabu, kur katru ceturtdienu kopā sanāk sievietes, lai darbotos,  veidotu skaisto. Saņēmām uzslavu par silto uzņemšanu!
​      Paldies “Veiksmei” par kopā jauki pavadīto laiku un fantastiskām dāvaniņām, kā arī saldumiem! 

Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.