Katrs septembris saistās ar dzejas dienu. Par dzejas dienas nozīmīgumu mūsu skolā latviešu valodas stundās tika runāts 30. 09. 2020. Stundas laikā akcents likts uz dzeju, piedāvāti dažādi interesanti, jēgpilni, izzinoši uzdevumi. Lūk skolotāju galvenās atziņas par novadītajām stundās:
Latviešu valodas skolotāja Aina Pauliņa par dzejas dienu:
Skolēni izrādīja interesi pret dzeju. Latviešu valodas stundā pieci skolēni lasīja savu mīļāko dzejoli. Pārsvarā visi dzejoļi bija par rudeni, mežu, kokiem. Stundas beigās tika piedāvāts kopīgi izdomāt dzejolīti par rudeni. Daudzi atcerējās tos dzejoļus, kurus deklamēja “Skatuves runas” konkursā. Skolēni labprāt veidoja dzejoļu aplicēšanu. Stundas laikā skatījās video materiālu par Raiņa dzejoļiem.
Skolotāja Aina uzsver, ka ikdienas skrējienā reizēm trūkst mīļuma un emociju, un dzeja tās var sniegt. Skolotāja atzīst, ka ļaujot izpausties un atraktīvi darbojoties, stundas rezultāts ir krietni augstāks.
Sākumskolas skolotāja D.Vrubļevska par dzejas dienu:
1.,4.a klase latviešu valodas stundu iesāka ar Raiņa dzejoli par rudeni. Tika noskaidrots, kas raksta dzeju, kas iedvesmo rakstīt dzeju (pastaiga pa rudens mežu utt.). Skolotāja iepazīstina ar latviešu dzejnieku Raini un viņa bērnu dzejoļu krājumiem.
4.klases skolēni Aleksandrs, Anastasija un Kaspars klases priekšā nolasīja Raiņa dzejoļus. Par ko saņēma skaļus aplausus no 1.klases skolēniem.
Skolotāja piedāvāja noskatīties video fragmentu par “Lellīti Lolīti”., pēc kura tika veidota zīmējumu izstāde klasē.
Skolotāja Diāna atzīst, ka stunda izdevās, skolēni bija ieinteresēti darboties, valdīja radoša atmosfēra. Skolēni ar patiesu interesi un aizrautību pildīja visus uzdevumus. Pārliecinājās, ka dzejas lasīšana var būt aizraujoša.
Latviešu valodas skolotāja Irēna Kamerāde par dzejas dienu:
Latviešu valodas stundās iepazīstināja skolēnus ar J.Raiņa radošo darbību, Godinot J.Raini, arī aizsākās dzejas dienu tradīcija. Novadītas dzejas stundas 5.a, 8.,9.a klases skolēniem un 1.kursa V/D grupas audzēkņiem. Ar video palīdzību paciemojāmies J.Raiņa dzimtajās mājās- muzejā Tadenavā. Skolēniem stāstīts par dzeju bērniem dzejoļu krājumu “Zelta sietiņš. Stundas laikā skolēniem tika piedāvāti dažādi uzdevumi, kur vajadzēja izdomāt, izlasīt, salikt secīgi, izgriezt, atrast dzejolī galveno domu.
Skolotāja Irēna Kamerāde secina, ka skolēni ieguva noderīgu informāciju par to, kā sākās dzejas dienu tradīcija, kāpēc dzejas dienas notiek tieši septembrī. Radās iespēja praktiski darboties pašiem.
Dzejas dienu noslēgums- 8.oktobrī, saulainā rudens pēcpusdienā, 6.-9.a klases skolēni mēroja ceļu uz Jasmuižu- J.Raiņa bērnības dienu vietu, kur tagad ierīkots muzejs. Nodarbības tēma ”Dzimumdiena.”
Visi ērti iekārtojāmies kamīnzālē, un nodarbība sākās. Vadītāja Solvita īsumā pastāstīja par Raiņa bērnības gaitām Jasmuižā. Šo muižu nomāja viņa tēvs, kuram piederēja liela saimniecība-apmēram 85 govis. Arī mazais Jānis palīdzēja tēvam lauku darbos. Tika lasīti un atpazīsti Raiņa dzejoļi, vēlāk varēja apskatīt Latgales keramiku- vāzes, svečturus, suvenīrus.
Ļoti interesanta nodarbība bija telpā ar gaismas lampām, kur bija jāveido herbārijs no dabas materiāliem: lapām ,sēkliņām, pupiņām u.c. Skolēniem patika radoši izpausties.
Skolotājas Aina Pauliņa un Irēna Kamerāde uzsver, ka brauciens bija pilnvērtīgs, tika iegūtas jaunas atziņas, radās domas un idejas, kā var mācīties dzeju, izmantojot radošus, jautrus, atraktīvus uzdevumus.
Informāciju iesniedz skolotājas I.Kamerāde, A.Pauliņa, D.Vrubļevska
Informāciju apkopoja I.Kuzņecova
Latviešu valodas skolotāja Aina Pauliņa par dzejas dienu:
Skolēni izrādīja interesi pret dzeju. Latviešu valodas stundā pieci skolēni lasīja savu mīļāko dzejoli. Pārsvarā visi dzejoļi bija par rudeni, mežu, kokiem. Stundas beigās tika piedāvāts kopīgi izdomāt dzejolīti par rudeni. Daudzi atcerējās tos dzejoļus, kurus deklamēja “Skatuves runas” konkursā. Skolēni labprāt veidoja dzejoļu aplicēšanu. Stundas laikā skatījās video materiālu par Raiņa dzejoļiem.
Skolotāja Aina uzsver, ka ikdienas skrējienā reizēm trūkst mīļuma un emociju, un dzeja tās var sniegt. Skolotāja atzīst, ka ļaujot izpausties un atraktīvi darbojoties, stundas rezultāts ir krietni augstāks.
Sākumskolas skolotāja D.Vrubļevska par dzejas dienu:
1.,4.a klase latviešu valodas stundu iesāka ar Raiņa dzejoli par rudeni. Tika noskaidrots, kas raksta dzeju, kas iedvesmo rakstīt dzeju (pastaiga pa rudens mežu utt.). Skolotāja iepazīstina ar latviešu dzejnieku Raini un viņa bērnu dzejoļu krājumiem.
4.klases skolēni Aleksandrs, Anastasija un Kaspars klases priekšā nolasīja Raiņa dzejoļus. Par ko saņēma skaļus aplausus no 1.klases skolēniem.
Skolotāja piedāvāja noskatīties video fragmentu par “Lellīti Lolīti”., pēc kura tika veidota zīmējumu izstāde klasē.
Skolotāja Diāna atzīst, ka stunda izdevās, skolēni bija ieinteresēti darboties, valdīja radoša atmosfēra. Skolēni ar patiesu interesi un aizrautību pildīja visus uzdevumus. Pārliecinājās, ka dzejas lasīšana var būt aizraujoša.
Latviešu valodas skolotāja Irēna Kamerāde par dzejas dienu:
Latviešu valodas stundās iepazīstināja skolēnus ar J.Raiņa radošo darbību, Godinot J.Raini, arī aizsākās dzejas dienu tradīcija. Novadītas dzejas stundas 5.a, 8.,9.a klases skolēniem un 1.kursa V/D grupas audzēkņiem. Ar video palīdzību paciemojāmies J.Raiņa dzimtajās mājās- muzejā Tadenavā. Skolēniem stāstīts par dzeju bērniem dzejoļu krājumu “Zelta sietiņš. Stundas laikā skolēniem tika piedāvāti dažādi uzdevumi, kur vajadzēja izdomāt, izlasīt, salikt secīgi, izgriezt, atrast dzejolī galveno domu.
Skolotāja Irēna Kamerāde secina, ka skolēni ieguva noderīgu informāciju par to, kā sākās dzejas dienu tradīcija, kāpēc dzejas dienas notiek tieši septembrī. Radās iespēja praktiski darboties pašiem.
Dzejas dienu noslēgums- 8.oktobrī, saulainā rudens pēcpusdienā, 6.-9.a klases skolēni mēroja ceļu uz Jasmuižu- J.Raiņa bērnības dienu vietu, kur tagad ierīkots muzejs. Nodarbības tēma ”Dzimumdiena.”
Visi ērti iekārtojāmies kamīnzālē, un nodarbība sākās. Vadītāja Solvita īsumā pastāstīja par Raiņa bērnības gaitām Jasmuižā. Šo muižu nomāja viņa tēvs, kuram piederēja liela saimniecība-apmēram 85 govis. Arī mazais Jānis palīdzēja tēvam lauku darbos. Tika lasīti un atpazīsti Raiņa dzejoļi, vēlāk varēja apskatīt Latgales keramiku- vāzes, svečturus, suvenīrus.
Ļoti interesanta nodarbība bija telpā ar gaismas lampām, kur bija jāveido herbārijs no dabas materiāliem: lapām ,sēkliņām, pupiņām u.c. Skolēniem patika radoši izpausties.
Skolotājas Aina Pauliņa un Irēna Kamerāde uzsver, ka brauciens bija pilnvērtīgs, tika iegūtas jaunas atziņas, radās domas un idejas, kā var mācīties dzeju, izmantojot radošus, jautrus, atraktīvus uzdevumus.
Informāciju iesniedz skolotājas I.Kamerāde, A.Pauliņa, D.Vrubļevska
Informāciju apkopoja I.Kuzņecova